28145 Re: Google map の詳しい音声案内について

佐藤様

こんにちは。横浜市の鈴木です。

下記の件、以下は201910月時点での英文記事です。

Voice guidance in Maps, built for people with impaired vision

https://blog.google/products/maps/better-maps-for-people-with-vision-impairments/

以下の記述を見ると、英語と日本語、アメリカと日本がサポートされていて、他の地域や言語は対応中となっています。

(もう記事から1年経っているので、どれか対応しているのかもしれませんが)

Detailed voice guidance for walking navigation starts rolling out today on Android and iOS. Right now, it’s available in English in the United States and Japanese in Japan, with support for additional languages and countries on the way.

以下は「詳しい音声案内」の設定の英文の説明です。

To turn the feature on, go to your Google Maps settings and select “Navigation.” At the bottom of the list you'll find the option to enable "Detailed voice guidance," beneath the “Walking options”

よろしくお願い致します。

Windows 10 版のメールから送信